ZANIMIVOSTI

UPS, MOJA URA PRAVI, DA JE 23:59:60 …

Si že slišal, da občasno ure po svetu pokažejo čas 23:59:60? Takšen dogodek se zgodi na vsakih nekaj let. Ne moremo ga povsem natančno napovedati. Te zanima, zakaj nekateri dnevi niso dolgi natanko 24 ur? Preveri!

več...

PRAZNOVANJE NOVEGA LETA PO SVETU

Verjetno si že večkrat zasledil, da so nas Avstralci prehiteli v praznovanju novega leta. Te zanima zakaj ure po svetu kažejo različno? Preveri.

več...

Imaš kakšno vprašanje ali komentar? POŠLJI NAM GA!

15 + 8 =

Povprečna vrednost

Kolikšna je dolžina Metkine poti v šolo?  Na poti do šole Metka napravi 2000 korakov. Da bi Metka dobila podatek o povprečni dolžini svojega koraka, je izmerila dolžino desetih korakov. Izmerila je 554 cm.

Povprečno vrednost dolžine koraka je izračunala tako, da je razdaljo desetih korakov delila s številom korakov:

Ker je merila dolžino na meter natančno, mora tudi rezultat zaokrožiti na centimetermeter natančno. Število mora zaokroži navzdol, saj je za mestom zaokrožitve števka manjša od 5:

Kolikšna je povprečna vrednost časa Majine hoje na poti v šolo? Maja 5-krat zapoje pesmico Metuljček cekinček na poti do šole. Da bi Maja dobila povprečen podatek o času hoje od doma do šole v osnovni merski enoti, je z ročno uro na sekundo natančno merila čas njene hoje v ponedeljek, torek in sredo. V ponedeljek je izmerila 242 sekund, v torek 253 sekund in v sredo 248 sekund.

Povprečno vrednost časa hoje od doma do šole je izračunala tako, da je seštela vse tri meritve in jih delila s tri:

Ker je merila čas na sekundo natančno, mora tudi rezultat zaokrožiti na sekundo natančno. Število mora zaokroži navzgor, saj je za mestom zaokrožitve števka enaka ali večja od 5:

Povprečno vrednost izračunamo tako, da vsoto vseh meritev delimo s številom meritev.

Povprečna dolžina Metkinega koraka in povprečni čas trajanja Majine hoje v šolo sta odvisna od natančnosti Metkinega in Majinega merjenja. Ob merjenju se moramo zavedati, da se pri vsaki meritvi pojavijo merske napake. Več o tem si preberi na naslednji strani o natančnosti pri merjenju.

SPREMLJAJ UČNE CILJE

  • Opredeli pojme: fizikalna količina, fizikalna enota in merska priprava,
  • prepoznaj izbrane fizikalne količine,
  • samostojno izvedi meritev dolžine ali časa,
  • izračunaj povprečno
    vrednost in grobo oceni napako meritve,
  • uporabi ustrezne enote za izbrane fizikalne količine,
  • usvoji predpone in po predponah ugotovi pretvornike med merskimi enotami,
  • spoznaj, da so izmerjene vrednosti fizikalnih količin nenatančne,
  • spoznaj smisel in potrebo po enotnem merskem sistemu.
Dostopnost